tisdag 5 oktober 2010

Glas och fusing

I min egen lilla värld så arbetar jag en hel del med glas.
Mest glasfusing men även lite etsat och blästrat.



Har en väninna som ställt till stora problem senaste året, på ett positivt sätt då!
Hon arbetar med ReikkiHealing och driver Kraftstugan utanför Våsxtorp.
Det första hon ville ha gjort var smycken med Reikkisymboler och färger, det tog rätt lång tid och många misslyckanden innan vi lyckades komma fram till något bra.
Nästa sak hon ville ha var änglar i glas att hänga i Kraftstugans fönster, det tog också tid!
De första försöken blev  skrämmande fula och jag bad Hillevi att vända sig till Hilkka sim gör urvackra Tiffanyänglar.
Hillevi envisades med att jag ska göra hennes änglar och att jag ska kunna klura ut en egen modell.

JAG HAR LYCKATS. HURRA!!!
Mina änglar kommer att variera inte bara i färg utan även en del i storlek och form eftersom jag inte använder mall utan skär ut dem på fri hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar